Kiedy odchodzi wierny przyjaciel, w sercu pozostaje ogromna pustka..

Mała puszysta, mięciutka kulka wtoczyła się w progi mego domu..
I zagościła w mym sercu cichutko, a miało to miejsce dziesięć lat temu..


Mijały lata, a nasza przyjaźń wzrastała ponad wszelkie problemy,
Wierny psiak zawsze mnie wspomagał i kochał mocno, jak nikt na ziemi..


Ciepła w dotyku puszysta sierść i uśmiechnięty poczciwy pysk,
Różowy jęzor co zawsze mnie lizał, w wesołych oczach szczęśliwy błysk..


  Figle, zabawy, w szczenięcym wieku, radosny był to dla nas czas,
Byłeś lustrzanym moim odbiciem, kochałeś zimę, góry i las..


Wierny przyjaciel, stróż i obrońca, czujny codziennie każdej godziny..
A przede wszystkim nasz ukochany, czworonożny członek rodziny.


Korso, mój druhu i przyjacielu dałeś mi wiele w życiu radości,
Przy moim boku dorastałeś, przy mnie dożyłeś psiej starości..


Ciężka nadeszła chwila w mym życiu, zamknąłeś wierne oczy na wieki..
Ucichło szczekanie, radosne skomlenie a mnie łzy płyną spod powieki..
Lecz mam nadzieję, że za Twą wierność Bóg Cię dopuścił do psiego raju..
I teraz leżysz sobie wygodnie, pod jednym z drzewek w niebiańskim gaju..
Z czasem pogodzę się z Twym odejściem, obeschną łzy, ucichnie łkanie..
Jednak serdeczna pamięć o Tobie, na zawsze w sercu mym pozostanie..


Żegnaj KORSO przyjacielu....


1 komentarz:

  1. Epitafium po odejściu KORSO...To tylko pies, tak mówisz, tylko pies...
    A ja ci powiem
    Że pies to czasem więcej jest niż człowiek
    On nie ma duszy, mówisz...
    Popatrz jeszcze raz
    Psia dusza większa jest od psa
    My mamy dusze kieszonkowe
    Maleńka dusza, wielki człowiek
    Psia dusza się nie mieści w psie
    I kiedy się uśmiechasz do niej
    Ona się huśta na ogonie
    A kiedy się pożegnać trzeba
    I psu czas iść do psiego nieba
    To niedaleko pies wyrusza
    Przecież przy Tobie jest psie niebo
    Z Tobą zostaje jego dusza.

    OdpowiedzUsuń